ثبت اگهی

ساخت وبلاگ

مقدمه
با بالاتر رفتن نرخ دلار در ایران و گرون تر شدن موتورسیکلت ها دیگه خیلی از مردم توانایی خرید موتورهای گرون قیمت رو ندارن. این مسئله باعث شده تا خیلیا سراغ موتورسیکلت هایی برن که قیمت پایین تری دارن و یا به صورت اقساط به فروش میرسن. لیفان KPS 250 هم در حال حاضر یکی از اون موتورسیکلت هایی هست که هم از لحاظ قیمت نسبت به بقیه رقبای خودش ارزون تره و هم به صورت اقساطی فروخته میشه.

به همین دلیل امروز میخوایم در این مقاله این موتور رو با هم بررسی کنیم تا متوجه بشیم ارزش خریدش چقدر هست. فقط قبلش بیاید یه نگاه کوتاهی به تاریخچه لیفان بندازیم تا ببینیم چند ساله به دنیای موتورسیکلت ها وارد شده و اصلا تجربه خوبی در این زمینه داره یا نه؟!

تاریخچه شرکت لیفان
شرکت لیفان که در ابتدا با اسم Hongda (چقدرم اسمش خلاقانه بوده، اصلا کپی نکرده:) ) فعالیت میکرد در سال 1992 تاسیس شد، یعنی حدود 30 سال قبل. این شرکت تا سال 2004 هم با این اسم فعالیت کرد اما در اون سال به دلیل بزرگ تر شدن کسب و کار Hongda یا همون لیفان خودمون، شرکت هوندا به دلیل تشابه اسمی این کمپانی چینی از اونها شکایت کرد و در نهایت دادگاه های چین، رأی خودشون رو به نفع کمپانی ژاپنی دادن و Hongda مجبور شد اسم کمپانی خودش رو تغییر بده و نام لیفان رو برای خودش انتخاب کرد.

کی پی اس ۲۵۰

جالبه بدونید که این شرکت جزو اون دسته از شرکت های معاصری هست که در ابتدا موتورسیکلت تولید میکرده و در سال ۲۰۰۵ و یک سال بعد از تغییر نام به تولید ماشین رو آورده.

قبل از KPS 250 هم لیفان موتورسیکلت های پر فروشی رو در ایران عرضه کرده که از بین اونها میتونم به لیفان KPS 200 و مگلی ۲۰۰ (این موتور اصالتاً برای لیفان هست و در ایران به اسم مگلی فروخته میشه) اشاره کنم.

خب حالا که یکم با شرکت لیفان آشنا شدیم برگردیم سراغ همین KPS 250 خودمون. این موتورسیکلت در سال 1400 با نمایندگی شرکت شاهین موتور در چهار رنگ آبی، زرد فسفری، سفید و مشکی وارد بازار ایران شده.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 343 تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت: 1:02

انواع موتورسیکلت‌های آفرود
یکی از بهترین موتورسیکلت‌های آفرود که در واقع نوع متداول و رایج آنهاست را با نام «موتور تریل» در بازار ایران یا همان موتورهای دو منظوره ورزشی (Duall Sport) می‌شناسیم. از آنجایی که تریل‌ها را هم می‌توان در شهرها استفاده کرد و هم در مسیرهای آفرود، بیشترین محبوبیت در میان مشتریان را به خودشان اختصاص داده‌اند. البته باید بدانید که موتورهای تریل، توانایی آفرودهای سنگین را ندارند و اگر مراقب‌شان نباشید، حتما بلایی سرشان می‌آید.

معرفی بهترین موتورسیکلت های کراس آفرود ایرانی

این موتورسیکلتها به دو دسته کلی بر اساس سیستم خنک کننده آنها تقسیم میشنود.

مایع خنک (روغن یا آب)
هوا خنک
موتورسیکلت های تریل مایع خنک دارای یک یا دو رادیاتور کوچک بسته به نوع مایع خنک کننده انجین مجهز شده اند. اگر مایع روغن باشد معمولا یک رادیاتور 7 اینچی دارند یا اگر آب باشد دو عدد رادیاتور 8 اینچی در آنها نصب شده است.

این موتورسیکلتها (منظور فقط تریل ها می باشد) اگر مجهز به رادیاتور آب باشند نهایت برای آفرود های 1 ساعته مناسب هستند و اگر دارای رادیاتور روغن باشند برای 2 ساعت آفرود مناسب اند. علت اینکه موتورسیکلت های مایع آب کمتر قابلیت آفرود دارند این است که بخش مهم خنک سازی آب در رادیاتور توسط یک پنکه (فن) صورت می پذیرد و چون در آفرودهای خاکی میزان گرد و خاک زیادی توسط پنکه به درون حفره های رادیاتور وارد میگرد دمای آب بالا رفته و آب به نقطه جوش می رسد. اما روغن دمای آن به سرعت به واسطه عبور جریان هوا از رادیاتور یا خود پره های سرسیلندر (هدسینک) با کاهش دما دچار شده و به راحتی میتوان حتی با وجود گرد و خاک و مسدود شدن روزنه های رادیاتور اقدام به ادامه آفرود نمود.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 16 آبان 1401 ساعت: 20:13

با شنیدن نام این قطعه تصور می‌رود که واشر سرسیلندر از اجزای سرسیلندر است، حال اینکه این قطعه، بخشی مجزا در انجین است که وظایف خود را برعهده دارد اما تکمیل‌ کننده فعالیت‌های سرسیلندر است و در کنار آن تعبیه می‌شود. واشر سرسیلندر در واقع وظیفه‌ کمپرس کردن انجین و عایق‌بندی آن را برعهده دارد. به‌نحوی که با درزگیری دقیق سیلندرها مانع از خروج سوخت و گاز از سیلندر و نفوذ آب و روغن به داخل آن می‌شود. واشر بین بلوک سیلندر و سرسیلندر قرار می‌گیرد و محفظه‌ احتراق را به فضایی مختص سوخت و گاز تبدیل می‌کند. عملکرد صحیح و بی‌نقص واشر به تراکم کامل و به‌موقع سوخت و هوا درون محفظه‌ احتراق کمک می‌کند و منجر به انفجار بهینه‌ آن‌ها می‌شود. همچنین با جلوگیری از خروج فشار ناشی از انفجار حرکت پیستون به‌سمت پایین سیلندر را راحت‌تر می‌سازد. در کنار تمام موارد ذکر شده، واشر همچنین از اختلاط روغن سیستم روانکاری انجین و آب یا هوا خنک‌کننده‌ قطعات نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین کیفیت ساخت و مونتاژ واشر سرسیلندر تأثیر مستقیمی در عملکرد انجین و سرسیلندر دارد و سلامت آن‌ها را نیز تضمین می‌کند.

سوختن واشر سر سیلندر موتور سیکلت

جنس واشر سرسیلندر
واشر سرسیلندر نیز مانند دیگر قطعات انجین از جنسی مقاوم به گرما، حرارت بالا و فشار و ضربات زیاد ساخته می‌شود. این قطعه همچنین باید قابلیت انعطاف‌پذیری داشته باشد تا بتواند وظیفه‌ عایق‌بندی انجین و سرسیلندر را به‌خوبی انجام دهد. بنابراین آن را از ورقه‌ها یا لایه‌های فلز نرم و مواد انعطاف‌پذیر و نسوز می‌سازند. این لایه‌ها در انواع سرسیلندر عموما دارای یکی از ترکیبات زیر هستند که به ترتیب روی هم قرار می‌گیرند:

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 16 آبان 1401 ساعت: 18:33

به‌طور کلی راننده همیشه باید از وضعیت روغن انجین ، بنزین، باد لاستیک‌ها و بسیاری دیگر از موارد فنی موتورسیکلت اطلاع داشته باشد. وظیفه‌ انتقال این اطلاعات ضروری به عهده‌ی سنسورهای موتورسیکلت است. سنسور (Sensor) یا حسگر وسیله‌ای است که به محرک‌های فیزیکی واکنش نشان داده و تحریکات آن‌ها را به‌عنوان ورودی دریافت می‌کند، به سیگنال‌های الکتریکی قابل اندازه‌گیری تبدیل و به‌عنوان خروجی ارائه می‌دهد. سنسورها می‌توانند مکانیکی، الکتریکی، مغناطیسی یا نوری باشند. همچنین که هر سنسور به یک محرک فیزیکی خاص واکنش نشان می‌دهد و برای اندازه‌گیری متغیری مشخص به‌کار می‌رود. سنسورها با بررسی شرایط محرک‌های فیزیکی مشخصی که با آن‌ها در ارتباط هستند،

نشانه های خرابی سنسور مپ موتورسیکلت

گزارش خرابی، نقص یا هرگونه مشکلی را صادر کرده و اعلام نیاز برای رفع آن می‌نمایند. تعداد سنسورهای موتورسیکلت از مزایای آن محسوب می‌شود و موتورسیکلتسازان همواره تلاش کرده‌اند تا با طراحی و به‌کارگیری حسگرهای متعدد برای بررسی و گزارش شرایط قسمت‌های مختلف موتورسیکلتها، رفاه، آسایش و امنیت بیشتری را برای راننده و سرنشین‌های محصولات‌شان تأمین کنند. یکی از سنسورهایی که امروز در سایت باشگاه موتورسواران در باره آن صحبت خواهیم نمود، سنسور مپ است.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 16 آبان 1401 ساعت: 18:33

مقدمه
احتمالا از این حرفا زیاد شنیدیم که مثلا میگن داداش ترمز جلو رو اصلا نگیر کلا عقب بهتره یا مثلا وقتی یه چی اومد جلوت ترمزاتو ۴ انگشتی بغل کن … باید بگم خیلی از این چیزایی که در مورد ترمز گیری میدونیم یا اشتباهه یا نهایتا رو دوچرخه جواب میده !

همونجوری که هممون میدونیم و احتمالا یه سریمون تجربش کردیم تنها چیزی که میتونه جون مارو از برخورد های احتمالی نجات بده یا درصد تصادف رو بیاره پایین اول از همه ترمزای موتورمونه … حتی اگر شما مقصرم نباشید و یکی دیگه حواس پرتی کنه این ماییم که باید جون خودمونو از اون وسطا جم و جور کنی وگرنه ما میمونیمو دو تا چرخ و خدایی نکرده در و دیوار !

آموزش ترمز گرفتن و توقف حرفه ایی با موتورسیکلت

پس شناخت و نحوه صحیح استفاده از ترمز موتورسیکلتمون خیلی خیلی مهمه

تو این مقاله میخوایم چنتا راهکار رو باهم بررسی کنیم تا بتونیم ترمز گیری ایمن و درستی داشته باشیم و این کارو مثل حرفه ای ها انجام بدیم ! برو بریم

نحوه صحیح ترمز گیری با دست و پا
ترمز گیری صحیح با دست
اول با دست شروع میکنیم چون گرفتن و تسلط روی ترمز جلو خیلی مهم تر از عقبه چون هم قدرت ترمز گیری جلو بیشتره و هم تو مواقع اضطراری خیلی میتونه کارو در بیاره.حواستون باشه برای تسلط بهتر و ترمز گیری قرص بهترین راه اینه که ۲ انگشتی ترمز موتور رو بگیرید یعنی انگشت های اشاره و میانی …

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 20:45

شرکت هوندا در توضیح فناوری +eSP می گوید ” این انجین ها را برای اسکوترهای کوچک و به منظور دستیابی به قدرت بیشتر، دوام عالی، کاهش صدای قطعات متحرک انجین، افزایش کارآیی و کاهش مصرف سوخت، از طریق باز طراحی و بهبود اجزای داخل انجین و به طور مشخص استفاده از 4 سوپاپ و کاهش اصطکاک برخی قطعات گردنده داخل انجین ساخته است”. توضیح آنکه تفاوت فناوری eSP و فناوری +eSP فقط در استفاده از تعداد سوپاپ می باشد. در اولی، انجین دو سوپاپ و در دومی، چهار سوپاپ دارد.

کارآیی انجین های +eSP با استفاده از دو گروه فناوری، افزایش پیدا کرده است:

تکنولوژی +eSP در موتورسیکلت های هوندا چیست

فناوری های بهبود عملکرد
فناوری های کاهش اصطکاک
معرفی فناوری eSP+

1- فناوری های بهبود عملکرد یا کارآیی
هوندا برای افزایش توان خروجی، از 4 سوپاپ، افزایش قطر و کاهش کورس پیستون، مهار بهتر میل لنگ و جلوگیری از لرزش در دورهای بالا، و خنک کاری پیستون با پاشش روغن به زیر پیستون که در انجین CRF450 نیز به کار برده می شود استفاده کرده است.

استفاده از 4 سوپاپ
به کارگیری 4 سوپاپ سبب افزایش سطح ورودی هوا و خروجی دود شده و سوخت را بهتر می سوزاند و توان خروجی بالاتری ایجاد می کند.

معرفی فناوری eSP+

افزایش قطر پیستون و کاهش کورس
با افزایش قطر پیستون، هم سطح قابل استفاده برای طراحی 4 سوپاپ فراهم می شود، و هم مانع از کاهش حجم سیلندر به علت کاهش کورس (ارتفاع شاتون) می شود. یکی از پیامدهای کاهش کورس پیستون کاهش سطح اصطکاک آن با بدنه سیلندر در مقایسه با قطر کمتر و کورس بیشتر پیستون است.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 19:53

در این قسمت ، آمار خرابی موتورها در برنامه های آفرود را ارائه خواهیم کرد و به نحوه برطرف کردن ایراد ها و مشکلات فنی می پردازیم .

در ضمن اگر شما هم به مشکلی بر خوردید که نیاز هست دوستانتون هم بدونن میتونید پایین همین صفحه توی قسمت نظرات باهاشون به اشتراک بزارید !

ماجراجویی در دل طبیعت ، جایی که دسترسی به هیچ امکاناتی نیست ، مستلزم رعایت موارد زیادی ، از جمله سلامت فنی موتور هاست . بسیاری از خرابی ها ، صرف نظر از نوع و مدل موتور سیکلت ، بین همه ی آنها مشترک است . در نتیجه راهکار ها هم در آنها مشترک میباشد.

شکستن دسته های ترمز و کلاچ ، پنچری ، پاره شدن زنجیر ، جوش آوردن و اشکال در سیستم برق ، رایج ترین مواردیست که به تک تک آنها خواهیم پرداخت.

سایر موارد خاصی که به ندرت اتفاق افتاده هم ذکر خواهد شد.

جهت مشاهده کامل مطلب مشکلات و خرابی های موتور سیکلت در آفرود کلیک نمایید.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 125 تاريخ : جمعه 13 آبان 1401 ساعت: 0:40

آب بندی و آچارکشی موتور سیکلت
در این مطلب درباره‌ آچارکشی موتور سیکلت و آب بندی موتورسیکلت صحبت می کنیم و در سایت کینگ موتور مطالب مهمی که لازم است بدانید را مطرح می کنیم پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

هر موتوری که به صورت صفر از نمایندگی تهیه می کنید نیاز به انجام اقداماتی دارد تا به عمر وسیله افزوده شود که آب بندی و آچارکشی موتور سیکلت از جمله این اقدامت می باشند.

آب بندی موتور سیکلت چیست؟
منظور از آب بندی عملکرد صحیح و قرار گیری درست قطعات و اجزای خودرو می باشد. بعد از اینکه قطعات موتورسیکلت مونتاژ شدند، در اثر کارکرد موتورسیکلت قطعات آن در قسمت هایی که با هم اصطکاک دارند ساییده شده و باعث می شود اصطکاک بین قطعات از بین برود و قطعات با هم متچ شوند؛ اما اگر آب بندی به طور صحیح انجام نشود اصطکاک بین قطعات از بین نمی رود با شکستگی و ترک قطعات انجین مواجه خواهیم شد که موجب از بین رفتن قطعه و آسیب به موتور می شود.

هر نوع وسیله نقلیه ای که از کارخانه خارج میشود و به دست مصرف کننده میرسد نیاز به یکسری اقدامات اولیه دارد تا عمر مفید تری داشته باشد، بدلیل اینکه کارخانه های تولید موتور سیکلت همه کار را بصورت سری کاری و در تیراژ بالا انجام میدهند، موتور سیکلت نو و تازه شما به یکی سری اقدامات نگهداری اولیه نیاز دارد . البته در خارج از کشور آب بندی و رفع ایراد توسط شرکت سازنده با دستگاهایی خاص انجام می‌شود و پس از بررسی کامل و مطمئن شدن از عملکرد صحیح موتورسیکلت، محصول راهی بازار می‌شود.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 165 تاريخ : چهارشنبه 11 آبان 1401 ساعت: 16:46

مقدمه
صادقانه بخوام بگم بنظرم دیاول به بهترین شکل ممکن بروز شد. شاید خیلی ها وجود یک انجین دو سیلندر V شکل رو به روی یک موتورسیکلت کروزر نسبت به هر انجین دیگه ‌ای ترجیح بِدن اما مثل این که دوکاتی نظرش اینجوری نیست!

قیمت دوکاتی دیاول V4
دو ماه قبل یعنی در ماه سپتامبر چند عکس جاسوسی از دوکاتی دیاول جدید که در حال انجام تست های شهری خودش بود در سطح اینترنت پخش شد و از همون موقع گمانه زنی ها برای ورود مدل جدید دیاول به بازار شروع شد. و حالا این موتور در اوایل سال ۲۰۲۳ با قیمت پایه ۲۳.۵۹۵ دلار به طور رسمی وارد بازارهای جهانی میشه.

تغییرات Ducati diavel V4

دوکاتی در ورژن جدید دیاول از انجین 1158 سی سی 4 سیلندر Granturismo که قبلا روی دوکاتی مولتیسترادا (موتورسیکلت ادونچر تورینگ دوکاتی) دیده بودیم استفاده کرده که دارای ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتون متر گشتاور هست!

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 105 تاريخ : دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت: 4:10

نحوه خاموش کردن چراغ روغن موتور سیکلت انژکتوری
در این مقاله با کینگ موتور همراه باشید تا با نحوه خاموش کردن چراغ روغن موتور سیکلت انژکتوری آشنا شوید.

چراغ روغن موتور سیکلت چه کاربردی دارد؟
اکثر موتور سیکلت های انژکتوری دارای چراغ روغن می باشند. چراغ روغن علامتی است که به موتور سوار یادآوری می کند تا روغن موتور سیکلت خود را چک کند و نسبت به تعویض روغن موتور اقدام کند.
چراغ روغن در موتور سیکلت های انژکتوری معمولا در 500 کیلومتر اولیه روشن می شود و سپس هر 1000 کیلومتر دوباره روشن می شود.

خاموش کردن چراغ روغن موتور سیکلت نحوه خاموش کردن چراغ روغن موتور سیکلت
برای خاموش کردن چراغ روغن موتور سیکلت انژکتوری نیازی به دستگاه دیاگ نیست. پس از تعویض روغن موتور سیکلت ( بهتر است از روغنی که خود نمایندگی آن را توصیه کرده استفاده کنید).

برای خاموش کردن چراغ روغن موتور سیکلت ابتدا سویچ موتور باز کنید سپس دکمه ای که روی کیلومتر قرار دارد( در برخی موتور ها این دکمه زیر کیلومتر و در برخی موتور سیکلت داخل داشبورد قرار دارد) را چند ثانیه نگه می داریم سپس می بینیم که چراغ روغن خاموش شده است.

 

نکته خیلی مهم
در نظر داشته باشید این قابلیت از طریق کیلومتر شمار فعال میشود پس هیچ گاه سیم کیلومتر موتور سیکلت را قطع نکنید.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 633 تاريخ : يکشنبه 8 آبان 1401 ساعت: 18:39

بسیاری از افراد امروزه درگیر تغییر سیستم کاربراتور موتورسیکلت‌ها به انژکتور یا همان EFI هستند. یا نمی‌دانند که کدام نوع موتور برایشان مناسب و به‌صرفه‌تر است. ممکن است شما هم از آن دسته افراد باشید که تمایل به خرید موتور سیکلت دارید و نمی‌دانید کدام نوع موتور را خریداری کنید.
با ما همراه باشید تا بیشتر درباره موتور‌سیکلت انژکتوری یا کاربراتوری صحبت کنیم.

مواردی که توی این مقاله بررسی میکنیم به شرح زیر هستش :

سرعت موتور‌سیکلت انژکتوری بیشتر است یا کاربراتور
موتور انژکتوری در مقایسه با کاربراتور دارای اجزای پیشرفته‌تر و به‌روز‌تری است که سبب دقیق‌تر و بهتر بودن عملکرد آن می‌شود. ECU نقش پر‌رنگی در موتور‌سیکلت انژکتوری دارد.

در موتورهای انژکتوری 2 نوع سیستم تزریق سوخت وجود دارد که عبارتند از سیستم سوخت‌رسانی مستقیم و غیر مستقیم.

درست است که سیستم سوخت‌رسانی مستقیم به‌روز‌تر است اما امروزه در اغلب موتور‌های انژکتوری سیستم سوخت‌رسانی غیر مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 127 تاريخ : شنبه 7 آبان 1401 ساعت: 23:13